روح اله بلوچی
Roohollah Baloochi
متولد یکم مهر ماه 57- بندرعباس
عکاس
Photographer
...
نمایشگاه ها
Exhibitions
...@@...
نمایشگاه (مرور آثار) گالری طرقه . زمستان۹۸
نمایشگاه و اکسپو هنر هرمز(مرور آثار)- اردیبهشت98
نمایشگاه ملی عکس سال خلیج فارس -اردیبهشت98
نمایشگاه حراج زمستانه مرداد -اسفند95-گالری مرداد
نمایشگاه سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران-موزه هنرهای معاصر-تهران اردیبهشت94
نمایشگاه عکس"محل تجمع اضطراری"-تهران-خانه هنرمندان-شهریور92
نمایشگاه عکسهای جشنواره بین المللی عکس خیام - 92
نمایشگاه و اکسپو دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران-تهران-خانه هنرمندان-تیر 91
نمایشگاه از جاسک تا پارسیان-بندرعباس- نگارخانه خیابانی-فروردین91
دهمین نمایشگاه تصویر سال-تهران-خانه هنرمندان-اسفند90
نمایشگاه نگاهی به خلیج فارس-بندرعباس-نگارخانه خیابانی-مهر90
نمایشگاه (1+12) – بندرعباس-گالری گرمساری-فروردین 90
نهمین نمایشگاه تصویر سال-تهران-خانه هنرمندان-اسفند89
نمایشگاه روزهای تابستان-بندرعباس-نگارخانه خیابانی-تابستان89
نمایشگاه هنر سرزمین پارس-پاریس –مرکز هنری ژرژپمپیدو(Centre Georges Pompidou) -اردیبهشت89
نمایشگاه هشتمین جشن تصویر سال-تهران –خانه هنرمندان-اسفند88
نمایشگاه شهر زیبای من-تهران-خانه عکاسان ایران-زمستان88
نمایشگاه هفته فیلم و عکس اصفهان-اصفهان-مهر87
نمایشگاه و اکسپو ماه هنر عکاسی ایران-تهران-گالری ماه مهر-تابستان87
نمایشگاه عکس پنجاه-بندرعباس-گالری گرمساری-فروردین 87
نمایشگاه هفته فیلم و عکس زن هرمزگان-بندرعباس-گالری گرمساری-مهر86
نمایشگاه عکس بندرعباس چشم سوم-بندرعباس-نگارخانه خیابانی-تابستان85
نمایشگاه عکس زن هرمزگان-بندرعباس-گالری گرمساری-تیر85
دو ماهانه عکس بندرعباس-فرهنگسرای طوبی-زمستان84
...@@...
عکاس منتخب جشنواره های
Superior Photographer
...@@...
جشنواره عکس سال خلیج فارس - اردیبهشت98
سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران -1393 موزه هنرهای معاصر تهران
نهمین جشنواره ملی عکس اردیبهشت هرمزگان-1393
دومین جشنواره بین المللی رژان- خانه هنرمندان -شهریور 92
سومین جشنواره ملی ایران شناسی - اردیبهشت 92
جشنواره ملی عکس خلیج فارس-اردیبهشت 92
جشنواره بین المللی عکس خیام - خانه هنرمندان-91
دومین جشنواره عکس بانک ملت-تهران-1391
پنجمین جشنواره ملی عکس مشهد- 1391
اولین جشنواره بین المللی عکس رژان-تهران خانه هنرمندان-1391
دوازدهمین دو سالانه ملی عکس ایران-1391
هفتمین جشنواره عکس اردیبهشت-1391
جشنواره سالانه عکس ایران-مشهد-1390
جشنواره ملی عکس ایران-تهران-1390
اولین جشنواره عکس بانک ملت-تهران-1390
جشنواره ملی عکس از خزر تا خلیج فارس-تهران-1390
اولین جشنواره ملی عکس حرا-بندرعباس-1390
ششمین جشنواره ملی عکس کودک-تهران-1389
پنجمین جشنواره عکس اردیبهشت-1389
دومین جشنواره ملی عکس میراث فرهنگی-1388
چهارمین جشنواره عکس اردیبهشت-1388
پنجمین جشنواره ملی عکس کودک-تهران-1387
جشنواره عکس منطقه ای کشور –بم-1387
اولین جشنواره عکس میراث فرهنگی-بندرعباس-1387
سومین جشنواره عکس اردیبهشت-1387
چهارمین جشنواره ملی عکسهای دریایی ایران-تهران-1386
دومین جشنواره عکس اردیبهشت-1386
سومین جشنواره ملی عکسهای دریایی ایران-تهران-1385
اولین جشنواره عکس اردیبهشت-1385
...@@...
سوابق اجرایی
...@@...
عضو هیات داوران جشن عکس هرمزگان.اسفند۹۸
عضو هیات داوران جشنواره عکس میراث فرهنگی و گردشگری 1398
عضو هیات داوران جشنواره ملی دانشجویان ایران 1397
عضو هیات داوران جشنواره ملی دانشجویی ایران1396
عضو هیات داوران پنجمین جشن عکس هرمزگان1395
عضو هیات داوران سومین جشن عکس هرمزگان 1393
عضو شورای تصمیمگیری و هیات اجرایی اولین جشنواره ملی عکس خلیج فارس-1392
عضو هیات موسس و هیات رئیسه انجمن عکاسان هرمزگان- 1389 تا 1393
عضو هیات داوری جشنواره عکس نوروزی بستک -فروردین 1391
عضو شورای تصمیم گیری و هیات اجرایی و مسئول دبیرخانه ششمین و هفتمین دوره جشنواره ملی عکس اردیبهشت-1390 و 1391
عضو هیات اجرایی دومین جشنواره ملی عکس میراث فرهنگی-1388
رئیس تشکل غیر دولتی انجمن عکس هرمزگان-1385 تا 1386
عضو هیات رئیسه انجمن عکس هرمزگان 1387 تا 1388
عضو شورای تصمیم گیری و هیات اجرایی اولین و دومین دوره جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت-1385 و 1386
عضو هیات اجرایی هفته فیلم و عکس مسافر اردیبهشت-1384
عضو هیات اجرایی جشنواره فرهنگ ایران زمین-1383
مسئول جلسات نمایش و نقد فیلم انجمن سینمای جوان بندرعباس-از 1380 تا 1382
تصویربردار فیلم The hand of god)) فیلم منتخب جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران- جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه سنندج و ششمین جشنواره فیلم اردیبهشت 1385
عکاسی فیلم کشند قرمز- 1388
عکاسی فیلم (1616) – 1389
...@@...
جوایز
Awards
...@@...
کسب مدال و برگزیده سیزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران -تهران1393
رتبه اول و عکاس برگزیده هیات داوران جشنواره ملی عکس خلیج فارس-1392
عکاس منتخب دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران -یزد-1391
لوح تقدیر دومین جشنواره ملی عکس میراث فرهنگی-1388
مقام سوم چهارمین جشنواره عکس اردیبهشت(بخش آزاد)-1388
لوح تقدیر چهارمین جشنواره عکس اردیبهشت-1388
لوح تقدیر جشنواره عکس منطقه ای کشور – بم -1387
مقام سوم اولین جشنواره عکس میراث فرهنگی-1387
مقام اول سومین جشنواره عکس اردیبهشت-1387
مقام اول دومین جشنواره عکس اردیبهشت-1386
تندیس و لوح تقدیر سومین جشنواره ملی عکسهای دریایی ایران-1385
مقام سوم اولین جشنواره عکس اردیبهشت-1385
لوح تقدیر دومین جشنواره تاتر سوره-به عنوان بازیگر-1371
رتبه اول مسابقات طراحی آموزشگاهی بندرعباس-1369
ادامه...
خیابان است ولی دستکمی از دریای هول انگیز و وحشت افزا ندارد یقینا اگر حضرت حافظ حضور مادی در این عصر داشتند برای موجها وگردابهای این عصر هشدار ی از سر آگاهی و درد ارائه می فرمودند. شب تاریک و بیم وموج گردابی چنین حائل تصورش خیلی خیلی وحشتناک است
خسته نباشید یکه تاز میدان است انگار کسی جرات عرض اندام در این عرصه (خیابان ) ندارد.خدا خودش به خیر بگذراند. عکس جالبی است و خیلی القاء گر خطر وترس است .
مطلبی امروز در باره ستیز فرم ومحتوا در یک عکس از جناب آقای بلوچی توجه ام جلب کرد ، مطلب با لحنی غیر مرسوم نه انتقادی ونه علمی ونه دوستانه بلکه مطلبی پراکنده ! که تمام حقوق برای اثبات نوشتار نویسنده محفوظ است وبرای دیگری هیچ حقی در میان نیست.یک طرفه جنگی خارج از اد ب بین فرم ومحتوا در یک عکس بر پا کرده بود. مطلوب ومقبول آن است که در یک اثر هنری قبل از هر پیشداوری با احترام به فکر هنرمند اثر فکرهنرمند در تلاش وکوشش مورد جستجو قرار گیرد و اثر را از دید هنرمند ببینیم نه اینکه قا لب فکری از پیش ساخته خودمان را که ناشی از فکر خویش ویا تجربه ای از کار دیگری است در آن مجموعه یا اثر بیازمائیم .والا همچنان که گفته اند «خواستن توانستن است» در نا بابی نیز کار ساز است . فضای کوچک مکانی سوژه عکس مورد بحث،با بسط و گسترش معنا ی حقیقی قداست به بیرون از فضا ی کوچک متروک ، ساخته دست و فکر بشر روبرو است کما اینکه نمائی تعریف شده از همین ساخته گیها در بیرون از مکان، این دید را تقویت می کند که قداست محبوس مکان نیست وهمه جا امکان بروز ، ظهورو نور افشانی دارد.به نحوی این عکس تداعی گر قداست باطنی است ونه ظاهری همچون که« ای قوم به حج رفته کجائید کجائید معشوق این جاست بیایید بیایید».(گفتارعکس معشوق همه جا است لزومی به آمدن نیست) در واقع به بیان واضح تر اینکه قداست هم از دست افکار بچه گانه ما که همیشه برای آن مرز وقفس تصور می کنیم و انتظار داریم در آن قفس نور باشد ولا غیر، خسته شده است ومی خواهد واقعیت خود را که به جای خاصی تعلق ندارد و درهمه جا امکان وجود و بروزدارد به همگان به فهماند که با تمام سادگی حضوری دائمی دارد.عکس آقای بلوچی بی تکلف وتعارف عکسی جالب پر محتوا واگر افکارمان از قداست نه به شکل غیر واقعی بلکه کاملا واقعبینانه باشد سازگار با فرم است. 1-بدون آشنایی با آقای بلوچی وصرفا به سبب فامیلشان مدتی است به این وبلاگ با نام « نیز هم» سر می زنم . 2-آقای آرمات نمی شناسم واز ارتباطش با آقای بلوچی هیچ اطلاعی ندارم لذا به سبب اینکه در این وبلاگ قبلا هم آمده ام این موضوع را هم اینجا می گذارم. 3-بنده مدعی نیستم که فکرعکاس را در یافته ام اما عکس را اینگونه یافته ام. 4-قصد جسارت به هیچکس ندارم اما توجه به یک واقعیت مرا وادار به این آمدن کرد. 5-اگر ضرورتی برای آمدن ایجاب شد بعلت بیماری و عمل بیمارستانی فعلا مقدور نیست اگر عمری بود در بهمن به اینجا می آیم. بدرود.
سلام عجب عکسی وقتی به خطری که از جانب کامیون که شاید متوجه چیزی باشد فکر می کنم لرزش را براحتی در خود احساس می کنم و وقتی به عظمت فضای اطراف کامیون توجه می کنم که شاید با کوچکترین حرکتی ... استفاده از واژگان هم برای توصیف لرزش واژگونی کم می آورد. دستها بالای دست بسیار است. موفق وپیروز باشید.
سلام استاد این عکس جاده های بستک نیسن ؟ گردنه شی ورز!! خط سفید ممندی که تا زیر کامیوم امتدتد دترع زیباست و عظمت فضای اطراف سوژه هدف نیز بسیار بکر و با شکوه نشان دادی ! سیاه و سپید جالبیه ! تلاش برای زنده رسیدن با دستی پر به خانه و سایه ی مرگ در جاده ای مخوف و فریبنده ! کارات مث کلاس درس میمونه ! مرسی استاد
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
بازم اول .یک جاده برای رسیدن به...
سلام منتظر نظرات سازنده شما هستم
عکس داشت لود می شد منم همین جور حدس میزدم که چی می تونه باشه و اخر فهمیدم تو این جاده تابلو خطر مرگ نذاشتن
بسیار زیبا پرپروک گرامی
انگاری هست ولی مرگش کمرنگه
عجب...
شما درست توی خط ماشینهای روبرویی هستین آقای بلوچی.کمی خطرناک به نظر میرسه.با توجه به خط ممتد وسط جاده .عکاسی خطرناک!!!!!
جاده مورد علاقه من،پل وغار...
احسنت آقای بلوچی
سلام استاد
بیاید برای اونایی که رفتن یه شمع روشن کنید
فراخوان مسابقه عکاسی از سفرههای حسینی
دیدم
موفق باشین
با شعر به روزم
http://mahbobeh511.blogsky.com/1388/10/08/post-451/
سلام دوست عزیز بروزم
خوب
نمردی؟
ماشین نزدت؟
--------------------
ای جان
تبلیغات ته بلاگتو عاشقم من :*
یه کامنت توپ عشقولانکی جاده ای میخواستم برات بذارم پشیمون شدم.
میذارم سر یه فرصت دیگه برات میذارم
الان فضا راننده کامیونی ایه
اون کامنته خیلی سوسولکی بود
روزهای سیاه تئاتر هرمزگان؟
خداجان خوشگلم، با منی یا با اینها؟
خیابان است ولی دستکمی از دریای هول انگیز و وحشت افزا ندارد
یقینا اگر حضرت حافظ حضور مادی در این عصر داشتند برای موجها وگردابهای این عصر هشدار ی از سر آگاهی و درد ارائه می فرمودند.
شب تاریک و بیم وموج گردابی چنین حائل
تصورش خیلی خیلی وحشتناک است
خسته نباشید
یکه تاز میدان است
انگار کسی جرات عرض اندام در این عرصه (خیابان ) ندارد.خدا خودش به خیر بگذراند.
عکس جالبی است و خیلی القاء گر خطر وترس است .
مطلبی امروز در باره ستیز فرم ومحتوا در یک عکس از جناب آقای بلوچی توجه ام جلب کرد ، مطلب با لحنی غیر مرسوم نه انتقادی ونه علمی ونه دوستانه بلکه مطلبی پراکنده ! که تمام حقوق برای اثبات نوشتار نویسنده محفوظ است وبرای دیگری هیچ حقی در میان نیست.یک طرفه جنگی خارج از اد ب بین فرم ومحتوا در یک عکس بر پا کرده بود.
مطلوب ومقبول آن است که در یک اثر هنری قبل از هر پیشداوری با احترام به فکر هنرمند اثر فکرهنرمند در تلاش وکوشش مورد جستجو قرار گیرد و اثر را از دید هنرمند ببینیم نه اینکه قا لب فکری از پیش ساخته خودمان را که ناشی از فکر خویش ویا تجربه ای از کار دیگری است در آن مجموعه یا اثر بیازمائیم .والا همچنان که گفته اند «خواستن توانستن است» در نا بابی نیز کار ساز است .
فضای کوچک مکانی سوژه عکس مورد بحث،با بسط و گسترش معنا ی حقیقی قداست به بیرون از فضا ی کوچک متروک ، ساخته دست و فکر بشر روبرو است کما اینکه نمائی تعریف شده از همین ساخته گیها در بیرون از مکان، این دید را تقویت می کند که قداست محبوس مکان نیست وهمه جا امکان بروز ، ظهورو نور افشانی دارد.به نحوی این عکس تداعی گر قداست باطنی است ونه ظاهری همچون که« ای قوم به حج رفته کجائید کجائید معشوق این جاست بیایید بیایید».(گفتارعکس معشوق همه جا است لزومی به آمدن نیست)
در واقع به بیان واضح تر اینکه قداست هم از دست افکار بچه گانه ما که همیشه برای آن مرز وقفس تصور می کنیم و انتظار داریم در آن قفس نور باشد ولا غیر، خسته شده است ومی خواهد واقعیت خود را که به جای خاصی تعلق ندارد و درهمه جا امکان وجود و بروزدارد به همگان به فهماند که با تمام سادگی حضوری دائمی دارد.عکس آقای بلوچی بی تکلف وتعارف عکسی جالب پر محتوا واگر افکارمان از قداست نه به شکل غیر واقعی بلکه کاملا واقعبینانه باشد سازگار با فرم است.
1-بدون آشنایی با آقای بلوچی وصرفا به سبب فامیلشان مدتی است به این وبلاگ با نام « نیز هم» سر می زنم .
2-آقای آرمات نمی شناسم واز ارتباطش با آقای بلوچی هیچ اطلاعی ندارم لذا به سبب اینکه در این وبلاگ قبلا هم آمده ام این موضوع را هم اینجا می گذارم.
3-بنده مدعی نیستم که فکرعکاس را در یافته ام اما عکس را اینگونه یافته ام.
4-قصد جسارت به هیچکس ندارم اما توجه به یک واقعیت مرا وادار به این آمدن کرد.
5-اگر ضرورتی برای آمدن ایجاب شد بعلت بیماری و عمل بیمارستانی فعلا مقدور نیست اگر عمری بود در بهمن به اینجا می آیم.
بدرود.
سلام
عجب عکسی
وقتی به خطری که از جانب کامیون که شاید متوجه چیزی باشد فکر می کنم لرزش را براحتی در خود احساس می کنم و وقتی به عظمت فضای اطراف کامیون توجه می کنم که شاید با کوچکترین حرکتی ... استفاده از واژگان هم برای توصیف لرزش واژگونی کم می آورد.
دستها بالای دست بسیار است.
موفق وپیروز باشید.
سلام
این جاده سبقت ممنوع
ظاهرا این جاده تنها سربالائی داره
همان بهتر که سرپائینی نداشته باشه و اون خط وسط سیاه کنن تا خط سفید بد نام نشه.
سلام در عکس یک نقطه مبهم است.
در عکس یک چهار پا که انگاری از تاریخ جامانده با کلی سرنشین تنه به تنه کامیون دیده می شود در ست است ؟
قشنگه.
به روزم استاد.
با سلام شما در وبلاگ کانون عکس بندرعباس لینک شدید به آرزوی موفقیت شما و همکاری بیشتر
کانون عکس بندرعباس
http://bndphotoclub.blogsky.com
سلام استاد یه سری بهم بزن با تازیانجلس به روزم.
http://ccu-cinema.blogsky.com/
احمد توحدی رئیس احساساتی انجمن موسیقی هرمزگان استعفا کرد
پائیز پدرسالار
سلام
باعکس بایدطی کرد به روزم
گزارش جشنواره کاریکاتور زوج خوشبخت ایرانی
سلام استاد
این عکس جاده های بستک نیسن ؟ گردنه شی ورز!!
خط سفید ممندی که تا زیر کامیوم امتدتد دترع زیباست و عظمت فضای اطراف سوژه هدف نیز بسیار بکر و با شکوه نشان دادی !
سیاه و سپید جالبیه ! تلاش برای زنده رسیدن با دستی پر به خانه و سایه ی مرگ در جاده ای مخوف و فریبنده !
کارات مث کلاس درس میمونه !
مرسی استاد